La 20 de ani după căderea Zidului Berlinului, Trabantul, maşină-simbol a RDG, va reînvia într-o versiune cu motor electric, un prototip urmând să fie prezentat în septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt, relatează AFP. Modelul "Trabant nT" sau "new Trabi" (Noul Trabi), urmaşul maşinii pe care est-germanii o numeau afectuos "Trabi", urmează să fie prezentat în 17 septembrie, cu mare pompă, de creatorii săi - grupul IndiKar, asociat cu constructorul bavarez de miniaturi Herpa.
Ironizat pentru caroseria sa sintetică, pentru mirosul puternic de gaz de eşapament lăsat în urmă şi pentru viteza maximă pe care o putea atinge, 120 de kilometri la oră, Trabi era altă dată singura maşină pe care o puteau visa majoritatea est-germanilor. Cu condiţia să aibă răbdare timp de 10 sau 15 ani, în care figurau pe listele de aşteptare.
Păstrând formele ascuţite ale strămoşului său, "new Trabi" ar urma să fie mai ecologică: "Va fi o maşină electrică, având plafonul cu panouri solare, pentru oraşe şi drumuri scurte", a explicat directorul IndiKar, Ronald Gerschewski, pentru presa din Saxa, unde se află sediul companiei unde s-a născut primul Trabant, în 1957. "În interior se vor afla instalaţii pentru sistemul de navigare, telefon mobil şi I-Pod", a precizat el.
" Nu va fi un model retro, nu vrem să cădem " în nostalgia după RDG, dă asigurări IndiKar. "New Trabi" este conceput mai degrabă ca o "noutate verde şi proaspătă", cu o autonomie de 250 de kilometri pe oră, a adăugat el.
Însă o eventuală comercializare a modelului rămâne ipotetică. IndiKar şi Herpa speră să ajungă în acest stadiu în 2012, dar nu au încă investitori pentru a finanţa proiectul. Mizează pe Salonul de la Frankfurt pentru a găsi investitori şi pentru a putea începe producţia în serie.