TENDINŢĂ. Piaţa auto SH se scindează prin apariţia miilor de maşini returnate firmelor de leasing. Sunt mai scumpe decât cele aduse de-afară, dar cu garanţii mai bune. Sursa: Vlad Stănescu
Românii care încă mai vor maşini noi şi bune încep să se reorienteze spre cele care sunt revândute de firmele de leasing. Şi au de unde alege. U
ltimele date indică un parc de maşini care, potrivit specialiştilor, depăşeşte 10.000 de bucăţi, dată fiind frecvenţa crescândă a recuperării acestora de la foştii proprietari care nu-şi mai permit să plătească ratele.
Românii pot alege de la un Logan de 3-4.000 de euro la un Rolls-Royce Phantom Cabriolet de aproximativ 390.000 de euro.
Din leasing în... leasing!
Marius, patronul unei terase de cartier din Bucureşti, şi-a cumpărat anul trecut un Peugeot 407 „la ţiplă!” - după cum spunea, de peste 26.000 de euro. După un avans de câteva mii de euro, avea de plătit rate de aproximativ 700 de euro/lună.
Dar afacerea cu terasa nu i-a mai mers la fel de bine şi în acest an: „Lipsa meciurilor cu miză, dublată de criză şi de ploile care parcă nu se mai sfârşeau, mi-a gonit clienţii. Am predat maşina la firma de la care o luasem şi am achiziţionat o alta tot de la ei. Şi tot în leasing. Un Renault Megane din 2007, cu 30.000 de kilometri la bord, dar fusese foarte bine întreţinut, pe care am dat aproape 10.000 de euro. Ratele pentru ea mă duc acum la doar 250 de euro pe lună. Şi am şi garanţie un an de zile”.
Spune că a preferat să dea un ban în plus pentru a fi sigur: „Aceeaşi maşină o puteam lua şi din târg, cu doar 7.000 de euro”.
Avantaje şi dezavantaje
Un dealer dintr-un parc auto de maşini scoase spre revânzare, din Bucureşti, spune că a remarcat un număr sporit de vizite al celor interesaţi de o maşină la mâna a doua, dar cu