Miercuri, 16 august, reveneau în ţară mineralierele "Bârlad" şi "Buhuşi"; ambele puteau transporta 55.000 de tone mărfuri. În aceeaşi zi au acostat şi două nave mai mici - cargourile "Sibiu" şi "Nicoreşti".
Lansat la apă în 1975, "Sibiu" făcea parte din prima serie de vapoare fabricate în România. În august 1989, nava totaliza 155 de voiaje, s-a confesat ulterior comandantul ei, Ioan Parâncu, ziariştilor de la "Dobrogea Nouă". În misiunea încheiată la 16 august, comandantul de cursă lungă Parâncu fusese ajutat de secundul Nicolae Egorov, şeful-mecanic Dumitru Dumitru, radiotelegrafistul Gheorghe Gherman, motoristul Daniel Neculcea, strungarul Alexandru Anghel, Teodor Cristea şi Marin Dobre.
NAVE ÎN DRUM SPRE ŢARĂ:
"Bârlad", "Buhuşi", "Nicoreşti", "Sibiu", "Teiuş" sosesc astăzi, 16 august; "Prahova", "Tg. Lăpuş" - 17 august; "Floreşti", "Zalău" - 18 august; "Tg. Ocna" - 19 august; "Baia de Criş" - 22 august; "Cotnari", "Valea Albă" - 24 august; "Bihor", "Bistreţ" - 25 august; "Balş" - 29 august; "Călan", "Comăneşti" - 30 august; "Fundulea" - 2 septembrie; "Oituz" - 4 septembrie.
NAVE ÎN PORTURI STRĂINE
"Anina", "Moldoviţa" - Durres; "Alexandria" - Djibouti; "Arad" - Cochin; "Baziaş 2" - Samsun; "Bacău" - Leixoes; "Baia de Aramă" - Talbot; "Baziaş 4" - Tyr; "Baia Nouă" - Almeria; "Borcea", "Bobâlna", "Oltul" - Puerto Ordaz; "Bujoreni" - Gdansk; "Blaj", "Beiuş" - Bejania; "Curtea de Argeş" - Bangkok; "Deva" - Corint; "Firiza" - Whampoa; "Făurei" - Colombo; "Frunzăneşti" - Mariell; "Fălciu" - Shanghai; "Giurgeni", "Ilfov" - Bombay; "Humuleşti" - Port Bandar; "Hunedoara" - Alger; "Horezu" - Karachi; "Haţeg", "Mărăşeşti" - Singapore; "Libertatea" - Sidi Kerir; "Lotru" - Gaeta; "Moineşti" - Conakry; "Mehedinţi" - Dar El Salaam; "Mediaş" - Limassol; "Nazarcea" - Diliskelesi; "Panciu" - Manilla; "Periş" - Rotterdam; "Să-veni