Sunt profiturile spectaculoase obţinute în prima parte a anului de unii giganţi ai businessului mondial semne ale unei reveniri a economiei internaţionale sau doar un indiciu că, în unele domenii, multinaţionalele şi-au zdrobit concurenţii? După prima jumătate a lui 2008, italienii de la Pirelli raportau pierderi de peste 36 de milioane de euro. La sfârşitul primului semestru al acestui an, semnul minus din dreptul rezultatelor financiare a dispărut, reuşindu-se să se obţină u
Sunt profiturile spectaculoase obţinute în prima parte a anului de unii giganţi ai businessului mondial semne ale unei reveniri a economiei internaţionale sau doar un indiciu că, în unele domenii, multinaţionalele şi-au zdrobit concurenţii?
După prima jumătate a lui 2008, italienii de la Pirelli raportau pierderi de peste 36 de milioane de euro. La sfârşitul primului semestru al acestui an, semnul minus din dreptul rezultatelor financiare a dispărut, reuşindu-se să se obţină un profit net de şase milioane de euro. Asta, în ciuda unei scăderi de 10% a vânzărilor. „În mare măsură, schimbarea vine ca urmare a programului de restructurare lansat anul trecut“, a afirmat un responsabil din conducerea grupului.
Dar milioanele lui Pirelli pălesc în faţa celor 1,8 miliarde de dolari obţinute ca profit net de AIG în al doilea trimestru al lui 2009 (prima dată în ultimele şapte trimestre). Sau a celor 2,25 miliarde de euro acumulate în primele şase luni ale anului de Deutsche Bank (un profit net de 4,5 ori mai mare decât în semestrul întâi al lui 2008). „Într-o perioadă caracterizată atât de provocări, cât şi de oportunităţi, Deutsche Bank a înregistrat rezultate financiare foarte bune. Perspectiva pentru restul acestui an este puternic influenţată de evoluţia economiei globale. În acest mediu nesigur, DB este bine pregătită“, şi-a arătat optimismul Josef Ackermann, preşedintele cons