HR-ul este inca una dintre ultimele zone ale businessului la care se apeleaza pentru consultanta atunci cand trebuie sa fie adoptate decizii majore in companie.
Un procent semnificativ, aproape 47% din angajatii din top management, considera ca angajatii din middle management sunt oameni-cheie care trebuie sa participe la procesul de adoptare a deciziilor importante, menite sa scoata compania din dificultate, arata cel mai recent raport al Economist Intelligence Unit (EIU), divizia de analiza si cercetare a publicatiei The Economist.
Cu toate acestea, un procent mai mare (57%) din clienti ii considera pe middle manageri responsabili de schimbarile importante din companie, potrivit studiului realizat pe un esantion de 229 de respondenti care au functii de conducere in companiile din toata lumea.
Surprinzator, in ciuda faptului ca multi oameni dau mai degraba vina pe factorul uman decat pe cel financiar pentru dificultatile economice prin care trece compania, HR-ul este inca una din ultimele zone ale businessului la care se apeleaza pentru consultanta atunci cand trebuie sa fie adoptate decizii majore.
"Problemele de resurse umane au consecinte majore in business. Daca companiile trec pur si simplu de departamentul de HR atunci cand vor sa implementeze o strategie de business fara sa implice specialistii in resurse umane la crearea procesului, acest lucru va avea efecte negative care se vor reflecta asupra evolutiei afacerilor", sustine Graham Dietz, lector in cadrul scolii de business Durham Business School din nord-estul Angliei.
Cand au fost intrebati ce departament are cea mai mare implicare in luarea deciziilor, 68% din respondenti au indicat angajatii din sectorul financiar. Numai 18% au pomenit de responsabilii din departamentul de resurse umane, care s-au clasat dupa angajatii din departamentele de vanzari (38%), de strategi