Implementarea leasingulului si extinderea la vehicule comerciale in cadrul programului pentru stimularea innoirii parcului auto nu vor aduce o crestere a vanzarilor, prima de casare fiind prea mica pentru ca firmele sa o ia in calcul, potrivit sefului AutoItalia, importatorul marcilor grupului Fiat si al marcii Infiniti pe piata locala.
"Programul 'Rabla' a fost bun acum trei ani, dar a scazut. Extinderea programului si la firme nu va avea o influenta puternica asupra vanzarilor. Masinile nu sunt ieftine si o prima de casare de 800-900 de euro nu incurajeaza o firma sa caseze o masina pentru a-si lua una noua. Spre exemplu, un Fiat Ducato este 17.500 de euro, iar prima nu are nicio influenta", a spus Herbert Stein, presedintele AutoItalia.
Comparativ cu Romania, in Germania prima de casare de 2.500 de euro a ajutat piata auto sa avanseze cu peste 20%, in conditiile in care piata germana este cea mai mare din Europa.
AutoItalia a comercializat in faza intai a programului "Rabla" 479 de masini, iar in etapa a doua 276 de masini, potrivit companiei.
Importatorul Fiat pe piata locala si-a extins vara aceasta reteaua cu doua noi centre, la Iasi si Focsani, iar un al treilea urmeaza sa fie deschis in cartierul Colentina din Capitala, in octombrie.
"Este sigur ca piata auto isi va reveni si este bine sa te gaseasca pregatit. Pe de alta parte, pentru unele investitii care au fost incepute inainte de criza este mai ieftin sa le finalizezi decat sa le conservi", a subliniat Stein.
Constructorii, scumpi in continuare
Potrivit sefului AutoItalia, unele materiale de constructii sau terenuri pot fi mai ieftine din cauza crizei financiare, dar manopera firmelor de constructii ramane scumpa. Pe de alta parte, amortizarea investitiilor se va face in timp mai lung decat pana acum.
Initial deschiderea dealerului din Colentina era progr