Kraft Foods, cel mai mare jucator pe piata locala a ciocolatei, si-a facut intrarea recent pe segmentul inghetatei prin intermediul companiei Darko, care detine licenta pentru productia si distributia inghetatei Milka in Romania si Bulgaria. Darko este al doilea mare producator de inghetata din Bulgaria, controlat de un vehicul investitional detinut de Fondul Romano - American de Investitii (RAEF) si Fondul de Investitii Bulgaro - American.
Kraft intra astfel in mod discret pe o piata pe care gigantul Unilever si-a lansat oficial divizia de inghetata Algida in luna mai a acestui an.
Algida a mers pe o strategie similara de testare a pietei romanesti, cu circa doi ani inainte de lansarea oficiala la nivel local. Astfel, o parte din produsele Algida, precum Magnum, Carte d'Or sau Cornetto, au fost prezente in retailul local inca din 2007, fiind distribuite de o companie independenta de Unilever, care importa inghetata din Italia.
Din primavara acestui an Algida opereaza la nivel local ca divizie a Unilever South Central Europe, companie cu sediul in Bucuresti, produsele din portofoliu fiind distribuite de catre compania Macromex.
"Darko produce inghetata Milka pentru Romania si Bulgaria, relatia contractuala intre Kraft Foods si aceasta companie fiind de licentiere. Investitiile in activitatile de marketing referitoare la inghetata Milka pe piata romaneasca sunt initiate si sustinute de Darko", au declarat reprezentantii Kraft Foods Romania.
Compania bulgara a adus in Romania si inghetata Darko, distribuita in acest moment impreuna cu Milka in locatii precum benzinarii sau magazine din comertul traditional. Reprezentantii producatorului Darko nu au dat informatii despre activitatile de pe piata locala pana la inchiderea editiei. Piata locala a inghetatei, estimata la 120-140 mil. euro, este dominata inca de companii detinute de antreprenor