*Comisia de control a prefectului judeţului Botoşani şi organismele de control şi-a făcut datoria
Sumedenia de reclamaţii făcute de botoşăneni la Comisariatul Judeţean al Protecţiei Consumatorului, la adresa furnizorului de gaz şi energie electrică, respectiv E.ON Moldova Furnizare SA Bacău (37 reclamaţii)şi E.ON Gaz România S.A. Târgu Mureş (25 reclamaţii), prefectul Cristian ROMAN a instituit în luna iulie o comisie de control.
„La E.ON Gaz există o clauză contractuală conform căreia factura constituie un preaviz şi poate fi considerată abuzivă atât timp cât nu există dovada primirii facturii de către consumatori. Sunt cazuri în care suma nu a intrat în contul furnizorului, deşi omul a plătit şi i se ia contorul de la uşă, nebeneficiind de prezumţia de nevinovăţie”, a informat prefectul Cristian Roman, după efectuarea controlului. „Deasemeni, facturile se transmit clientului cu mare întârziere. De exemplu, o factură emisă în 30 iunie 2009, cu scadenţa în 15 iulie, este transmisă şi soseşte la consumator pe 27 iulie 2009, cu o întârziere de 12 zile la data scadentă şi cu penalităţi de 0,1 % pe zi. Inspectorii de la metrologia legală au constatat un număr de 16 mijloace de măsurare din 70 controlate care nu erau verificate metrologic pe anul în curs, având marcaje metrologice cu termenul de valabilitate depăşit”. Inspectorul şef al CJPC Botoşani, Alexandru Zarug a prezentat mass-mediei rezultatele controlului efectuat asupra EON GAZ , urmare a numeroase reclamaţii ale consumatorilor dintre care, sunt de reţinut apelurile consumatorilor în caz de răspunsul greu la deranjamente, întreruperile foarte dese la furnizarea energiei electrice, întârzieri mari la remedierea deranjamentelor, întârzieri la primirea facturilor ce se distribuie fără confirmare de primire, şocurile de tensiune cu defectarea aparaturii electrocasnice, calitatea necorespunzătoare