Liderii autorităţilor locale împreună cu ministrul finanţelor, Gheorghe Pogea, şi vicepremierul Dan Nica au convenit la Buşteni asupra redimensionării angajaţilor din aparatul propriu al administraţiilor locale, stabilind un normativ de personal care va reduce numărul angajaţilor.
Potrivit unor surse participante la discuţii, redimensionarea structurilor de funcţionari publici locali ar urma să realizeze economii la bugetul de stat, în primă fază, de peste 125 de milioane de euro. Conform estimărilor făcute de liderii locali şi reprezentanţii guvernului, Primăria Capitalei ar urma să-şi reducă personalul bugetar cu 60%. Dacă, în prezent, Primăria Municipiului Bucureşti are aproximativ 1.060 de angajaţi, numărul acestora ar trebui să se reducă la aproximativ 400. În ceea ce priveşte sectoarele municipiului Bucureşti, numărul optim de funcţionari cu care acestea ar putea funcţiona este de 180 de angajaţi.
Altă propunere priveşte primăriile de comune care au până la 1.500 de locuitori, acestea urmând să beneficieze de o medie de 12 funcţionari publici în aparatul propriu. În primăriile localităţilor care au între 1.500 şi 3.000 de locuitori ar urma să activeze 14 funcţionari, iar în cele cu o populaţie între 3.000 şi 5.000 - 16 funcţionari. Localităţile între 5.000 şi 10.000 de locuitori ar urma să beneficieze de serviciile a 21 de funcţionari, iar cele între 10.000-20.000, de 24 de funcţionari. De asemenea, consiliile judeţene urmează să funcţioneze cu minimum 120 şi maximum 180 de angajaţi, în funcţie de mărimea judeţului în cauză.
Conform unor surse participante la discuţii, coeficientul în funcţie de care s-ar putea stabili numărul funcţionarilor publici este de 0,21% raportat la numărul de locuitori ai localităţii, dar acesta nu se va aplica şi la oraşele foarte mari. În consecinţă, potrivit surselor citate, o serie de primării, între care cele