Implicarea guvernelor europene în finanţarea noilor proiecte de avioane este criticată la Washington. Airbus a fost reclamată la Organizaţia Mondială a Comerţului pentru încălcarea acordurilor internaţionale. Guvernul Marii Britanii a promis un împrumut de 394 de milioane de euro pentru dezvoltarea modelului Airbus A350, aproximativ jumătate din suma căreia i-ar fi revenit conform cotei de participare la proiect, de 18%.
Acest avion, lung curier, fabricat integral din materiale compozite, este competitorul modelului Boeing 787, Dreamliner.
Dezvoltarea lui A350 costă 11 miliarde de euro
Airbus, divizia comercială a European Aeronautic Defense and Space Company, EADS, solicită un sprijin de 3,67 miliarde de euro, cu titlu de împrumut pentru demararea proiectului A350. Guvernul Franţei a promis 1,4 miliarde de euro, corespunzător contribuţiei sale de 38% la fabricarea avionului, iar Germania a anunţat acordarea a 1,1 miliarde de euro, participarea ei fiind de 34%.
Chiar dacă Spania, al patrulea partener al Airbus, îşi va asuma 10% din costurile pentru lansarea proiectului, micşorarea contribuţiei Marii Britanii reduce din suma totală a ajutoarelor pe care Airbus spera să le primească pentru noul său avion.
Costul total pentru proiectarea şi construcţia A350 se ridică la peste 11 miliarde de euro, în ciuda acordului încheiat în 1992 între SUA şi UE, ce prevede ca până la o treime din costurile totale pentru dezvoltare pot fi acoperite prin ajutoare guvernamentale.