BDG Import, unul dintre cei mai mari importatori de bauturi alcoolice de pe piata locala, si-a redus costurile in prima jumatate a acestui an cu aproximativ 10% in lei comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut pentru a face fata mai usor efectelor crizei financiare.
Cu toate acestea, profitul net este la doar 15% din nivelul raportat in primele sase luni din 2008 ca urmare a discount-urilor si a deprecierii leului.
Pepe Berciu, actionarul si directorul general al BDG Import, sustine ca reducerea costurilor in cazul unui importator de bauturi alcoolice vizeaza in principal trei etape.
Prima etapa mentionata de el consta in identificarea costurilor aferente prestatiilor efectuate de catre furnizori externi, reducerea acestora prin negociere si adaptarea la noile conditii de piata (cerere scazuta, instabilitate la nivel macroeconomic, evolutii incerte etc.). In a doua etapa sunt analizate principalele activitati si procese din cadrul firmei - aprovizionare, depozitare si distributie - si sunt luate masuri cu privire la eficientizarea acestora in special prin reducerea ponderii cheltuielilor fixe si adaptarea acestora la noul volum de activitate. "In urma acestor masuri costurile BDG Import au fost reduse cu aproximativ 10% in lei in prima jumatate a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent", a declarat Pepe Berciu.
Concedierile, ultima solutie
Cea de-a treia masura vizata de importatori pentru diminuarea costurilor vizeaza reducerea numarului de personal, dar aceasta este pusa in aplicare, potrivit managerului BDG, numai in masura in care efectele cumulate ale primelor etape nu sunt suficiente.
"Structura si numarul personalului BDG au ramas neschimbate compa-rativ cu sfarsitul anului 2008. Evolutia inregistrata de catre companie in prima jumatate a anului nu a impus recur-gerea la o astfel de masura pan