Sloganul sau îndemnul, este o invenţie a editurilor si a revistelor literare care recomandă cărţi pentru vară. Perioada verii, trebuie precizat, este una excelentă pentru producţia de carte. Editurile se adaptează de altfel fenomenului turistic şi scot, pentru perioada estivală, cărţi având un format mai mic, ca să poată fi transportate cu uşurinţă, fie la munte fie la mare.
Sloganul sau îndemnul, este o invenţie a editurilor si a revistelor literare care recomandă cărţi pentru vară. Perioada verii, trebuie precizat, este una excelentă pentru producţia de carte.
Editurile se adaptează de altfel fenomenului turistic şi scot, pentru perioada estivală, cărţi având un format mai mic, ca să poată fi transportate cu uşurinţă, fie la munte fie la mare. Editurile mai publică în această perioadă şi multe titluri susceptibile să contribuie la relaxarea omului aflat în vacanţă: cărţi poliţiste, cărţi de aventuri, memorii, impresii de călătorie...
Pentru a-i îndemna însă pe oameni să citească la plajă, o excelentă inţiativă a avut loc acum trei ani în Normandia, care a pornit din oraşul Le Havre. Ei bine, bibliotecarii din regiune s-au deplasat cu cărţile chiar pe plajă, propunându-le în mod gratuit turiştilor să-şi aleagă ceva de citit...
Aceste biblioteci ambulante au fost practic luate cu asalt de turişti, inclusiv de copii, iar an de an iniţiativa s-a extins fiind preluată de noi comune. Nimic mai agreabil, trebuie să recunoaştem, decât să ajungi la plajă şi să descoperi că ai o bibliotecă de o mie de titluri chiar acolo, la faţa locului... Pentru aceste biblioteci au fost construite şi niste mici cabane, cărţile propuse sunt pentru toate vârstele, foarte multe deci pentru copii, şi din toate domeniile, inclusiv albume şi benzi desenate.
Operaţiunea se numeşte "Lire à la plaje" (a citi la plajà), a început pe 3 iulie şi se va încheia pe 30