Astăzi a fost inaugurat, în Gara de Nord, primul Punct de Informare Turistică din Bucureşti. În interiorul său se vor afla două persoane abilitate care le vor oferi turiştilor informaţii: hărţi, pliante, broşuri, ghiduri, recomandări. Sursa: Andreea Dogar
„Totul e gratuit. Nu se vinde nimic”, a declarat Eduard Enciu, director general al SC R&E Media Exclusive Business, firma care a demarat acest proiect, în colaborare cu Ministerul Turismului şi Ministerul Culturii. Bugetul info-point-urilor este asigurat de R&E Media Exclusive Business, iar pliantele şi hărţile sunt oferite gratuit de ministere.
„E în sistem privat, adus în franciză din Franţa. E primul punct de informare turistică cu o persoană abilitată în interiorul său. Ne autosubvenţionăm, iar ministerele sunt implicate moral şi prin materialele furnizate”, mai spune Enciu.
Publicul ţintă îl constituie turiştii străini. Dacă au nevoie de o adresă, cei de la ghişeu le vor oferi hărţi scoase la imprimantă cu obiectivele căutate. De asemenea, turiştii vor primi recomandări în ceea ce priveşte transportul şi cazarea. Cele două persoane din punctul de informare vorbesc engleza şi franceza şi vor lucra în două ture, de la 9 dimineaţa la 11 seara.
Planul firmei este să deschidă, până la sfârşitul verii viitoare, 40 de astfel de puncte de informare în România (printre care la Sighişoara, la Braşov, în aeroporturile din marile oraşe). În Bucureşti vor fi cinci astfel de puncte. În afară de Gara de Nord, vor mai fi la aeroportul Henri Coandă, la aeroportul Băneasa, la Muzeul Ţăranului Român şi în pasajul de la Univeristate (sau pe Calea Victoriei, în faţa Muzeului Naţional de Istorie).
Broşurile conţin informaţii despre orarul zborurilor TAROM, despre obiective culturale din Muntenia, Oltenia, Dobrogea, Moldova. Vizitatorii pot găsi şi ghiduri