Grupul austriac Lasselsberger, cel mai mare producator de placi ceramice de pe piata locala, cu afaceri de 45 milioane de euro in 2008, a inregistrat, in primul semestru, o crestere usoara a afacerilor din Romania, pe fondul schimbarii de management de la sfarsitul anului trecut.
“Am reusit sa vindem putin mai mult in primul semestru, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Acest lucru a dus la o crestere foarte usoara a cifrei de afaceri, de 1%. Evolutia buna pe care am inregistrat-o in 2009, in conditiile in care piata a avut o scadere semnificativa, se datoreaza, in mare parte, politicii manageriale implementata de noua conducere a companiei”, spune Christian Morath, 45 de ani, directorul general al Lasselsberger Romania.
Morath si Eduard Macarescu, 28 de ani, directorul comercial al companiei, au fost recrutati in toamna anului trecut de retailerul Rewe Romania, proprietarul lantului de supermarketuri Billa. Actuala conducere a Lasselsberger Romania este alcatuita din sase oameni.
Compania doreste sa gaseasca, pana la sfarsitul anului, un inlocuitor pentru actualul director financiar.
“In momentul de fata, avem un director financiar austriac, el dorind sa se intoarca in Austria. Speram ca pana la sfarsitul anului sa putem gasi un nou director financiar, care sa fie din Romania”, afirma Morath.
Producatorul de placi ceramice (faianta si gresie) a implementat de la inceputul anului o politica de reducere a costurilor care presupune taierea bonusurilor pentru top management si pastrarea actualului parc auto.
“Acordam o foarte mare atentie cheltuielilor, fie ca este vorba de factura de telefonie sau de consumul de combustibil al masinilor. Nu am renuntat insa la programele de training si team-building pentru ca altfel ne-am demotiva angajatii. Cateva zile de team-building pot rezolva foarte usor anumite divergente care pot apa