Mircea Marian: „Slavă Domnului: singurul vinovat al accidentului de la Scânteia, şoferul, a murit. ”
A 14-a victimă, dar mai toată lumea răsuflă uşurată. Cel responsabil a plătit cu viaţa, iar poliţia şi Parchetul pot închide ancheta, pentru ca opinia publică să uite totul cât mai repede - până la următorul masacru. „Un şofer inconştient”, a fost concluzia ministrului de interne, Dan Nica. Doar atât? Pentru comparaţie: în Afganistan, în întreaga lună aprilie, talibanii au ucis 14 militari ai coaliţiei. Într-o banală zi de 16 august, pe şoselele României au avut loc 31 de accidente, în urma cărora au murit nouă oameni, iar 32 au fost grav răniţi.
Nu poţi să nu faci o legătură între numărul în creştere al accidentelor rutiere grave - în 2008, numărul morţilor s-a majorat cu 7,1%, faţă de 2007, iar cel al răniţilor grav cu 30% - şi scandalurile recente de la Poliţia Rutieră din Argeş, Iaşi, Constanţa şi Prahova. Oare şoferul microbuzului lovit de tren de la cine o fi primit carnetul? Puţin probabil ca doar în acele judeţe să se fi vândut permise de conducere. Fenomenul este, cred eu, generalizat şi mă îndoiesc că şefii de la Bucureşti nu au beneficiat şi ei de pe urma şpăgilor. La percheziţia organizată acasă la şeful Direcţiei de permise auto din Argeş, comisarul Vlăşceanu, s-au găsit 300.000 de euro. Adjunctul său păstra, acasă, 500.000 de euro. Oare erau banii lor sau urmau să fie redistribuiţi? Politicul este şi el bine implicat în mafia de la circulaţie: unul dintre cei care au primit carnet de conducere de la poliţia din Argeş este primarul sectorului 4, Piedone Popescu. Periodic, câte un personaj din lumea afacerilor sau cu susţinere politică se suie cu SUV-ul său peste nişte amărăşteni, îi trimite în lumea drepţilor şi apoi scapă fără nicio zi de închisoare. Mai nou, s-a inventat un sistem prin care făptaşul, dacă este persoană publică sa