Deşi microbuzul spre Scânteia circula cu un şofer fără carte de muncă pe un traseu pe care nu era licenţiat, firma ValCris Trans este fără pată în evidenţele ARR.
Citeşte şi:
Proprietarii microbuzului morţii mai au un şofer „la negru“ VIDEO
Patronii microbuzului morţii şi mecanicul de locomotivă, chemaţi azi la audieri
Şoferul microbuzului pirat, la Judecata de Apoi
Durerea soţiei şoferului microbuzului pirat
Ieşenii donează sânge pentru victimele accidentului de la Scânteia
Imagini de la înmormântarea tinerilor zdrobiţi de tren
Conform informării preliminare a Autorităţii Rutiere Române, şoferul microbuzului care circula la Scânteia, Petrişor Apostu, este vinovat pentru tragedie. Acesta ar fi încălcat „regulile de circulaţie la trecerea la nivel cu calea ferată fără barieră“.
Cristian Foia, şeful ARR Iaşi a precizat că „Raportul final va fi făcut după vizita la sediul firmei ValCris, dar de la producerea accidentului nu am găsit pe nimeni acolo“. Reprezentanţii firmei Valcris nu au dorit să facă niciun comentariu. „La firmă suntem doi. Eu am fost plecat în concediu, dar vom face o comunicare oficială în zilele următoare“, a spus Constantin Scântei, patronul ValCris, care a fost citat astăzi la Parchet.
„Apostu a împrumutat maşina“
În timp ce conducătorul auto îşi dădea ultima suflare, patronii firmei ValCris Trans, Constantin Scântei şi Ionel Dumitriu, pentru care Apostu lucra fără forme legale, susţineau că acesta ar fi împrumutat maşina de la ei. „Au dat o declaraţie precum că i-ar fi împrumutat maşina lui Apostu, dar autorităţile locale susţin că în zonă se făcea transport ilegal de multă vreme“, a afirmat Iulian Tărăboanţă, şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Iaşi. Potrivit acestuia, şoferul microbuzului, care a decedat ieri, lucra la firma Val