Conform Acordului INTERBUS semnat şi de România, transportul de persoane se poate face numai cu autobuze şi autocare, în funcţie de distanţă.
Accidentul feroviar din Iaşi, soldat cu 14 morţi, readuce în atenţie neregulile din sistemul public de călători. Există o legislaţie europeană - Acordul INTERBUS, semnat şi de România -, care stipulează că transportul cu microbuze în sistemul public este interzis.
Revenind la cea mai recentă tragedie, din verificările preliminare efectuate de Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Iaşi a reieşit că şoferul microbuzului transporta ilegal persoane de mai bine de şapte luni, chiar dacă administratorul firmei a declarat că abia în ziua tragediei „împrumutase“ autovehiculul.
„Ionel Dumitriu s-a prezentat la noi pentru a declara accidentul de muncă. El mi-a comunicat verbal că a împrumutat şoferului, în ziua accidentului, acel microbuz, pentru o cursă personală, fără a face alte comentarii. Deocamdată, nu a dat o declaraţie oficială“, a spus directorul coordonator al ITM Iaşi, Iulian Tărăboanţă, menţionând că inspectorii verifică firma Valcris Trans SRL atât din punct de vedere al relaţiilor de muncă, dar şi al securităţii în muncă.
„În primul caz, dacă vor fi găsite nereguli, firma riscă o amendă cuprinsă între 1.500 şi 2.000 de lei, în timp ce în al doilea caz, sancţiunea poate ajunge la 9.000 de lei“, a completat Iulian Tărăboanţă, precizând că verificările suplimentare au confirmat faptul că Petru Apostu nu are contract de muncă la firma Valcris Trans SRL.
Bilanţul victimelor accidentului din Scânteia este de 14 persoane decedate şi două grav rănite, după ce trenul privat Iaşi - Braşov a lovit în plin, vineri, un microbuz care aparţine firmei ieşene Valcris Trans SRL, ce se deplasa pe ruta Bodeşti (comuna Scânteia) - Iaşi. Şoferul microbuzului a decedat ieri, în spital, în urma rănilor.
@N_P