Criza care i-a ţinut pe români departe de magazine a afecatat grav vânzările retailerilor de bunuri de folosinţă îndelungată,care au scăzut, în primul semestru, cu 40,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, informează un studiu realizat de GfK.
Citiţi şi:
adevarul.es - A scăzut preţul calculatorelor în Spania
În primele şase luni ale anului, românii au cumpărat obiecte electrocasnice şi IT&C în valoare de 664 de milioane de euro, în scădere cu 40,4% faţă de aceeaşi perioasă a anului anterior, informează un studiu realziat de compania de cercetare de piaţă GfK. Tendinţa negativă reflectă o scădere accentuată în ceea ce priveşte puterea de cumpărare a oamenilor, cauzată de descreşterea venitului şi de resursele financiare reduse. De asemenea, deprecierea monedei locale a influențat evoluţia valorică a acestui segment de piaţă. „Un alt motiv pentru cererea slabă ar putea fi numărul mare de români a căror mentalitate cu privire la economisirea banilor se bazează pe convingerea că aparatura trebuie folosită până când se uzează, fără a fi înlocuită cu alta care folosește o tehnologie mai bună sau care are caracteristici tehnice innovative“, a declarat într-un comunicat Ciprian Hatneanu, retail & technology director la GfK România.
Sectoarele de electrocasnice mici şi de telecomunicaţii au scăzut cu 22,1% şi 25,8% în prima jumătate a anului, iar vânzările de electrocasnice mari au avut un trimestru mai bun, comparativ cu începutul anului, dar rezultatele pentru anul curent indică o scădere de 37,1%.
Sectorul IT, cel mai afectat
Echipamentele de electronice de folosinţă îndelungată au înregistrat un declin de 42,6%, urmat de sectorul foto care a coborât de 43,2% în primele şase luni. Sectoarele IT şi de echipamente de birou au avut cea mai accentuată scădere, de 47,2% şi, respectiv, de 51,4%.
În trimes