A făcut carieră în armată, ca pilot de vânătoare, iar acum, la 52 de ani, îşi împarte timpul între zbor şi afaceri.
Vasile a fost pilot de vânătoare, iar cea mai grea perioadă a carierei sale a coincis cu perioada comunismului. În aceea vreme a fost nevoit să petreacă o parte bună de timp în Siberia, unde efectua misiuni secrete.
„Deşi am văzut moartea cu ochii de cinci ori în timpul zborurilor, nu mi-a fost frică niciodată”, a spus Mihai Vasile. Primul contact cu aeronavele l-a avut în şcoala generală, când a proiectat un deltaplan.
Locul întâi la Spartachiadă
„Pe atunci credeam că am să ajung chimist, pentru că eram pasionat de nanocosmos. Era momentul decisiv când trebuia să aleg unde voi merge la liceu. Doar cu ajutorul apropiaţilor am luat decizia de a merge la Liceul Militar din Câmpulug Moldovenesc pentru că în România nu există liceu de aviaţie”, a povestit cu amuzament Mika, aşa cum îi spun prietenii. În timpul liceului militar a zburat doar vara, la aerocluburi, cu avioane mici, SB2, IAR. Mai târziu, a urcat şi într-un L29, un avion cehoslovac.
În 1983 şi 1985 a câştigat locul întâi la Spartachiada de iarnă, o competiţie aplicativ-militară. „Am pilotat cam tot ce înseamnă aparat de zbor militar”, a completat Mika. Tot ca pilot în armată a avut pe mână un supersonic. „Am zburat la peste 40.000 de metri altitudine cu un supersonic. Atunci când zbori cu un astfel de avion, ajungi în două minute la altitudinea de 3.000 de metri, iar cu armele din dotarea aparatului de zbor poţi distruge un orăşel întins pe o suprafaţă de 2.000 de metri pătraţi”, a încheiat pilotul.
După ce a fost trecut în rezervă, Vasile a petrecut trei ani în Statele Unite ale Americii, mai precis în statul Michigan. „Cât timp am stat în America, am fost pilot pentru avioane mici cu care stropeam culturile”, a povestiti Mihai Vasile.
Patron de bar şi