Subventiile care au fost platite de operatorii de telefonie mobila la nivel global pentru a atrage consumatorii in scopul achizitionarii unui iPhone nu au facut nimic pentru a creste profitul, iar in unele cazuri chiar le-au scazut castigurile, conform unui raport efectuat de compania Strand Consult.
"Conform cercetarilor efectuate asupra operatorilor, niciunul nu si-a crescut cota de piata, venitul sau profitul ca urmare a introducerii iPhone-ului", scrie in raport. "Dimpotriva, unii operatori au spus ca profitul le scade din cauza iPhone-ului", au adaugat oficialii firmei de cercetare.
Apple a lansat primul iPhone la mijlocul anului 2007, iar mobilul a devenit rapid un hit pe piata consumer datorita designului sau unic si usurintei in utilizare. In al doilea trimestru din 2007, Apple a vandut 5,2 milioane de iPhone-uri. Cifra poate fi comparata cu cele 268 de milioane de telefoane mobile vandute de toti producatorii la nivel global, insa nu toata lumea a avut profit.
"Nu am gasit niciun operator care sa fi generat o crestere in valoare pentru detinatorii de actiuni cu ajutorul iPhone-ului", au spus oficialii Strand. "Cand ne uitam la cifre, nu putem vedea efectul iPhone-ului - multe companii ce reprezinta concurenta se descurca mult mai bine", au adaugat ei.
AT&T, unicul distribuitor al iPhone-ului in Statele Unite, a declarat in iunie ca pretul noii versiuni ale dispozitivului va fi apropiat de pretul original al iPhone 3G, care a pus presiune asupra marjei de profit anul trecut.
SingTel, cea mai mare firma de telefonie din Asia de Sud-Est, a raportat profituri in scadere din cauza lansarii iPhone-ului, adaugand ca numai acest dispozitiv a afectat negativ marja de profit cu 3-4%.
TeliaSonera, operatorul principal din Peninsulele Nordice, a lansat iPhone-ul cu ajutorul unor campanii de marketing mari in toate tarile nordice, dar c