Pachetului anunţat de coaliţia de guvernare îi lipsesc cel puţin două lucruri esenţiale: costul aplicării lui şi sursele de finanţare. Pentru fiecare dintre cele 32 de măsuri este nevoie de un act normativ nou sau de schimbarea unei legi deja în vigoare, astfel că aplicarea lor s-ar putea amâna la nesfârşit. Mai citeşte şi:
Previziuni sumbre ale ministrului IMM: CRIZA TRECE LA SFÂRŞITUL LUI 2010
Măsurile anticriză, blocate de partide
Fondul Monetar Internaţional va aloca României 1,4 miliarde dolari
FMI: Creditarea îşi va reveni în următoarele şase luni
Pachetul convenit luni este împărţit în patru grupe de măsuri, în funcţie de scopul urmărit: pentru relansarea economiei, pentru creşterea veniturilor bugetare, pentru raţionalizarea cheltuielilor şi pentru creşterea lichidităţii monetare în sectorul bancar.
În privinţa planurilor de relansare a economiei, trei dintre măsuri au fost anunţate încă de la începutul anului, dar au fost amânate. Este vorba despre neimpozitarea profitului reinvestit, despre extinderea programului Rabla pentru tractoare şi alte utilaje agricole şi despre extinderea aceluiaşi program pentru firme.
Neimpozitarea profitului reinvestit ar urma să intre în vigoare de la 1 octombrie 2009. Potrivit ministrului de Finanţe, Gheorghe Pogea, această măsură va avea, iniţial, un impact negativ asupra bugetului de stat, dar va ajuta mediul de afaceri pe termen mediu şi lung.
Calcule fiscale
În primă fază, după estimările Finanţelor, veniturile la buget vor scădea cu 140 de milioane de lei (peste 33 de milioane de euro). Experţii fiscali spun că aplicarea măsurii de la 1 octombrie nu va avea un efect pozitiv imediat asupra mediului de afaceri, ce are nevoie urgentă de stimulente.
„Profitul pe trimestrul al patrulea, care începe la 1 octombr