* crede regizorul Alexandra Penciuc
La Teatrul "Maria Filotti", tandemul Mariana Cămărăşan - Alexandra Penciuc lucrează la premiera "Herr Paul", de Tankred Dors şi Ursula Ehler. Sunt tinere talentate care au pus deja două spectacole la Teatrul Act, "Cui i-e frică de Virginia Wolf?" şi "Amalia respiră adânc" şi au intrat în atenţia specialiştilor, a criticii. Dovadă că teatrul brăilean, unde toţi tinerii promiţători găsesc uşa deschisă, le-a invitat să monteze spectacolul "Herr Paul". În octombrie vor pleca la Ploieşti să monteze "Tango" de Slawomir Mrozek, iar în 2010 la "Odeon" în Bucureşti vor pune în scenă "Iadul este amintirea fără puterea de a mai schimba ceva", text scris în 2003 de suedezul Jonas Gardell. În 2008 au înfiinţat asociaţia culturală "Lacunanumen".
Spectacolul "Amalia respiră adânc" a fost invitat anul trecut la Festivalul "Zile şi nopţi de teatru european la Brăila", iar actriţa Cristina Casian (Amalia) a obţinut Premiul Uniter pentru Debut. Au participat la numeroase festivaluri unde s-au făcut remarcate şi îşi doresc în continuare să muncească la fel, nu se văd angajate cu carte de muncă într-un teatru. Cel puţin deocamdată.
"Cea mai importantă valoare din acest spectacol este demnitatea umană"
- De ce aţi ales acest text, "Herr Paul"?
- Mariana Cămărăşan: Acest text l-am ales pentru calităţile lui: e contemporan, tratează subiecte a căror actualitate ţine de umanismul situaţiilor şi personajelor, mai mult decât de probleme sociale imediate. Un tânăr intră în posesia unei moşteniri şi, în momentul în care vrea să ia în primire casa, constată că acolo locuisc nişte bătrâni de foarte mult timp. Ei au o viaţă aparte, sunt izolaţi, neperturbaţi de lumea care se agită să câştige, să supravieţuiască.
- Alexandra Penciuc: Textul e scris după căderea zidului Berlinului şi e inspirat de valul de tineri care au încercat