Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a scăzut cu 40,4% în prima jumătate a anului, comparativ cu perioada ianuarie-iunie 2008, la 664 milioane de euro, şi cu 46,8% în al doilea trimestru, la 308 milioane euro, se arată într-un studiu realizat de GfK. Sectoarele de electrocasnice mici şi de telecomunicaţii au scăzut cu 22,1% şi 25,8% în prima jumătate a anului, iar vînzările de electrocasnice mari au avut un trimestru mai bun, comparativ cu începutul anului, dar rezultatele pentru anul curent indică o scădere de 37,1%. Echipamentele de electronice de folosinţă îndelungată au înregistrat un declin de 42,6%, urmat de sectorul foto care a coborît de 43,2% în primele şase luni. Sectoarele IT şi de echipamente de birou au avut cea mai accentuată scădere, de 47,2% şi, respectiv, de 51,4%. În trimestrul al doilea, electrocasnicele mici şi-au continuat ritmul de scădere, coborînd cu 27,6% faţă de acelaşi interval al anului trecut, la 16 milioane euro. Performanţa negativă a sectorului este alimentată de cererea slabă pentru aproximativ toate categoriile de produse importante. Produsele care au avut cel mai mult de suferit sînt aparatele de ras şi epilat, aspiratoarele şi aparatele pentru prepararea alimentelor, care reprezintă aproximativ 75% din valoarea totală.
Autori: A.B.
Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a scăzut cu 40,4% în prima jumătate a anului, comparativ cu perioada ianuarie-iunie 2008, la 664 milioane de euro, şi cu 46,8% în al doilea trimestru, la 308 milioane euro, se arată într-un studiu realizat de GfK. Sectoarele de electrocasnice mici şi de telecomunicaţii au scăzut cu 22,1% şi 25,8% în prima jumătate a anului, iar vînzările de electrocasnice mari au avut un trimestru mai bun, comparativ cu începutul anului, dar rezultatele pentru anul curent indică o scădere de 37,1%. Echipamentele