Maşina în care au murit 14 persoane după ciocnirea cu un tren, la Scânteia, fusese respinsă la inspecţia tehnică, în februarie. Procurorii investighează o variantă- surpriză în cazul catastrofei feroviare din comuna Scânteia, de lângă Iaşi. Sursa: Ziarul de IașiSursa: EVZ
1 /.
Este posibil ca microbuzul implicat în accidentul care s-a soldat cu moartea a 14 persoane să fi fost defect, existând martori care afirmă că vehiculul s-a oprit în mod inexplicabil după ce a trecut pe două dintre cele trei linii de cale ferată din apropierea gării.
Varianta martorilor este completată de trecutul tehnic al microbuzului: a fost respins, în luna februarie, de la inspecţia tehnică periodică (ITP), iar cu trei zile înainte de accident viza tehnică expirase şi nu a fost reînnoită.În plus, mama şoferului spune că fiul ei „şurubărea toată ziua la maşină”.
Viza tehnică expirase
„Microbuzul implicat avea inspecţia tehnică periodică valabilă până pe 11 august, cu trei zile înainte de accident. Nu s-a prezentat pentru refacerea expertizei maşinii”, spune Pavel Hodea, directorul regional al Registrului Auto Român pe probleme de ITP. Conform legii, microbuzele de transport persoane trebuie aduse la inspecţie la fiecare 6 luni.
Cu câteva luni înainte a fost respins şi trimis la reparaţii
“Pentru precedenta viză, din februarie 2009, microbuzul a fost evaluat la Regia Autonomă de Transport Public Iaşi. Nu a primit viza, a primit sarcina de a face câteva ajustări şi deabia după aceea vehiculul a fost analizat din nou şi a primit ITP-ul”, susţine Hodea. Imediat după accident, mai mulţi martori au relatat că microbuzului i-a „murit motorul” pe linia a treia. “Nu e prima oară, s-a mai întâmplat aşa ceva o dată”, a declarat, sâmbătă, un sătean din Scânteia. Pe de altă parte, mama şoferului a declarat, în aceeaşi zi,