Capacitatea de a fi mereu pozitiv la munca este esentiala pentru ca orele petrecute la birou sau serviciu sa nu devina o corvoada.
E simplu sa spui cuiva sa zambeasca si sa crezi ca i-ai dat cel mai bun sfat, in realitate, pentru el, zambetul s-ar putea sa fie cel mai dificil lucru de facut in acel moment.
Dar nu imposibil, din fericire. Iar statisticile arata ca o singura greseala poate transforma un superior de sex feminin intr-un sef urat de majoritatea angajatilor.
In timp ce sefilor barbati li se trec mai usor cu vederea iesirile si greselile de conduita in general, e de ajuns un singur gest nelalocul lui savarsit de o biata sefa pentru a fi stigmatizata de subalterni ani buni dupa aceea, explica Pat Heim, CEO al unei firme de consultanta specializata in diferentele la locul de munca in cazul angajatilor de sex feminin si masculin.
Un sef pozitiv este unul responsabil
In plus, cel putin in cazul sefilor, este esential ca acestia sa fie pozitivi pentru ca atmosfera sa fie una benefica. Si asta pentru ca atitudinea, starea de spirit, este una contagioasa, dupa cum a aratat un studiu realizat de Univesritatea Pennsylvania.
In plus, o atitudine pozitiva a superiorilor ridica performantele atat individuale, cat si de grup, la locul de munca, a demonstrat si un studiu realizat in 2007 de Universitatea Fairfield, dupa cum relateaza Forbes, citata de msn.com.
Mai ales in conditiile actuale, in care multi dintre salariati cauta la liderii lor calmul in imprejurari de-a dreptul haotice, dupa cum declara autorul lucrarii "Leading from the Front: No-Excuse Leadership Tactics for Women".
In general, starea proasta si iritarea sunt efecte ale furiei, temerilor de a esua, reale sau inchipuite. Unii oameni admit ca tipa, plang, sunt temperamentali si schimbatori, acesta fiind felul lo