Maşina crizei este ieftină şi puţin poluantă. Aflaţi într-o competiţie puternică, constructorii şi dealerii auto apelează la reduceri mari pentru a putea vinde. Criza a adus preţurile autoturismelor la niveluri greu de crezut acum un an, când economia duduia, iar finanţarea se găsea foarte uşor.
Programul "Rabla" şi promoţiile agresive fac ca preţurile cerute pentru maşinile noi să se apropie de sumele percepute pentru maşinile vândute la mâna a doua, iar în unele cazuri sunt chiar mai mici.
La nivel mondial, piaţa auto a fost foarte afectată de la declanşarea crizei, iar în cea românească nu a făcut rabat, consemnând o scădere de 58% în primul semestru din 2009. Pentru impulsionarea vânzărilor şi protejarea locurilor de muncă din industrie, mai multe state au demarat programe de înnoire a parcurilor auto. Pe lângă acestea, dealerii au aruncat în joc numeroase promoţii şi scăderi de preţuri pentru atragerea de clienţi.
DOUĂ LA PREŢ DE UNA
Astfel, discounturile au ajuns să fie şi de aproape 50% din preţul maşinii, cum este cazul modelului de teren Citroën C-Crosser 2,4i Exclusive, comercializat la doar 18.990 de euro cu TVA inclus, potrivit site-ului oficial al importatorului, www.citroen.ro. În acelaşi timp, pe site-ul Autovit se vinde un Citroën C-Crosser 2,2 HDI la mâna a doua, fabricat în 2007, cu 20.000 de euro.
Până la 31 august, pentru orice fel de Peugeot nou achiziţionat, importatorul plăteşte TVA-ul în locul clientului, făcând ca autoturismul 308 să coste de la 9.879 de euro în sus. Preţul mediu cu care acest model se vinde pe Autovit este de 11.655 de euro, potrivit datelor prezentate pe site. Într-o promoţie a Fiat, modelul Linea se vinde cu 9.505 euro cu tot cu TVA inclus, reducerea fiind de 2.745 de euro. Conform statisticilor Autovit, preţul mediu cu care s-au vândut modelele Linea a fost de 8.286