Până în prezent, poliţiştii Secţiei 1 au primit trei sesizări din partea unor cetăţeni
Printr-un comunicat remis presei de poliţiştii Secţiei 1, constănţenii sunt avertizaţi despre tentativele unor persoane rău intenţionate de a-i înşela prin diverse tehnici de comunicare - telefonie, mms, sms, poştă electronică etc.
Oamenii legii atrag atenţia că, în situaţia în care persoanele contactate dau curs acestor oferte iluzorii, riscă să sufere prejudicii materiale. Pentru a preîntâmpina comiterea unor asemenea fapte, poliţiştii au informat că, până la ora actuală, la sediul Secţiei 1 există deja trei reclamaţii prin care se semnalează asemenea tentative de înşelare a unor cetăţeni, toţi deţinători ai unor abonamente duble cu diverse firme de telefonie mobilă.
În data de 15 iulie, E.R., de 58 de ani, din Constanţa, a fost sunat pe telefonul mobil de o persoană care s-a recomandat a fi reprezentantul unei firme de telefonie mobilă la care bărbatul este abonat. Pentru a fi luat în serios, apelantul i-a comunicat posesorului abonamentului mai multe date personale, precum şi perioada contractului încheiat cu firma de telefonie. Intrarea fiind făcută, E.R a fost anunţat că, pentru fidelitatea de care a dat dovadă, va fi recompensat cu un bonus în valoare de 400 de euro, dar pentru activarea acestuia trebuie să formeze mai multe coduri. Astfel, falsul reprezentat al firmei de telefonie mobilă a reuşit să păgubească abonatul cu suma de 400 de euro... exact contravaloarea bonusului de fidelitate promis.
Aceeaşi metodă, pagube diferite
Tot în luna iulie, trei zile mai târziu, V.V., de 58 de ani, tot din Constanţa, a fost protagonistul unei situaţii similare. Partea vătămată a încărcat astfel conturile a şase cartele cu câte 50 euro fiecare, prejudiciul său fiind de 300 de euro.
Ultima persoană ce a căzut pradă şmecheriilor puse la cale prin