Cei doi asociaţi ai firmei ValCris Trans, căreia îi aparţine microbuzul implicat în accidentul de la Scânteia, sunt cercetaţi pentru fas intelectual, uz de fals şi transport rutier fără licenţă. Ionel Dumitriu şi Constantin Scântei au fost audiaţi ieri de procurori. Anchetatorii au constatat că societatea deţinea două maşini pe traseu şi avea doar trei angajaţi, însă niciunul şofer de microbuz. De asemenea, autovehiculul implicat în accident avea inspecţia tehnică expirată de pe 11 august. În faţa procurorilor, Dumitriu a declarat că urma să-i vândă şoferului Petru Apostu microbuzul şi că vineri, 14 august, i-a dat cu împrumut microbuzul.
Cercetarea de fals şi uz de fals a fost demarată în urma declaraţiei unei persoane cum că la ITM se află un contract de muncă pe numele lui, dar pe care nu l-a semnat.
„Sunt date nereale în contractul de muncă încheiat în martie 2009 cu o persoană care avea un atestat profesional şi un aviz, necesare în obţinerea licenţei de transport persoane şi licenţei de traseu. Persoana respectivă susţine că nu a semnat un asemenea contract“, a spus procurorul de caz. În cursul zilei de astăzi vor mai fi audiaţi mecanicul de locomotivă şi conductorul de tren.
Cele 14 victime ale accidentului din comuna Scânteia au fost pomenite ieri la catedrala mitropolitană din Iaşi, în cadrul unei slujbe oficiate de Teofan, mitropolitul Moldovei şi Bucovinei. Tot ieri, sătenii din comuna Grajduri l-au îngropat pe Vasile Zaporojan (68 de ani). Bătrânul voia să ajungă la Iaşi să-şi ridice pensia.
Vina tragediei de la Scânteia, pasată mortului
Autoritatea Rutieră a întocmit un raport preliminar care îl indică pe şoferul Apostu drept cauză a tragediei. Acesta „ar fi încălcat mai multe reguli de circulaţie”.
Şefii ARR îl arată cu degetul pe Apostu încă înainte de a-i fi audi