Un român cheltuieşte mai puţin de 100 de euro pe an pentru echipamente IT&C electronice, electrocasnice, dar şi telecom, la fel cât un ucrainean, reiese dintr-un studiu realizat de retailerul de electronice, electrocasnice, IT şi telecom Flamingo.
Potrivit acestuia, germanii cumpără de 500 de euro/an, iar italienii - de peste 300 de euro. Cehii cheltuiesc peste 300 de euro, în timp ce ruşii şi polonezii au la dispoziţie peste 200 de euro/an.
„În România, piaţa de echipamente de acest gen ajunge în jurul a două miliarde de euro pe an”, spune Stefan Treiber, CEO Flamingo International. Criza a lovit puternic acest domeniu: prima jumătate a anului a adus scăderi accentuate ale vânzărilor. „Piaţa de profil a scăzut cu 45% în România, acest declin fiind depăşit doar de piaţa din Ucraina. Alte pieţe din Europa, precum Grecia, Polonia, Italia sau Cehia, au avut scăderi de maximum 7%”, a menţionat Treiber. A doua jumătate a anului ar putea aduce însă rezultate mai bune. Asta, în condiţiile în care vânzările au înregistrat o revenire începând cu iulie.
Preţurile rămân constante
Flamingo estimează că nu va înregistra pierderi financiare în a doua jumătate a anului, după ce structura de costuri a companiei a fost optimizată, fiind redusă cu 30% în iunie 2009, comparativ cu perioada similară a anului trecut. „Pentru al doilea semestru al anului, este posibilă o reducere a costurilor cu încă 10%, mai ales că 10%-15% dintre salariaţi pot fi disponibilizaţi”, a spus preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei, Dragoş Simion. Flamingo are acum 750 de angajaţi, după ce, la începutul anului, totalul salariaţilor era de aproape 1.100 persoane.
Spre deosebire de concurenţă, care a anunţat scumpiri ca urmare a majorării costurilor de producţie din Asia, cei de la Flamingo promit să menţină preţurile la acelaşi ni