"Minunile" restructurarii "capuselor" guvernamentale. Restructurarea a peste 14.000 de posturi publice, anuntata saptamana trecuta de Guvern, ridica inca multe semne de intrebare. Pe de o parte, nu se cunoaste exact numarul de oameni care vor fi concediati – si, implicit, economia care se face la bugetul statului – atata vreme cat o parte din agentiile anuntate ca fiind desfiintate nu au functionat in realitate sau au ramas fara angajati cu ani in urma. De asemenea, in multe dintre institutiile publice aflate pe lista neagra existau deja multe posturi vacante, fapt recunoscut inclusiv de ministrii de resort. In plus, fiind numiti dupa criterii politice, sefii agentiilor guvernamentale care isi vor pierde locurile de munca vor trebui sa fie angajati in alte posturi, la acelasi nivel de salarizare, dupa cum prevede o ordonanta de guvern adoptata la inceputul acestui an, scrie Romania libera.
Tofan, lantul controverselor. Ascensiunea si declinul „regelui anvelopelor” au stat sub semnul scandalurilor publice, anchetelor penale, litigiilor, tranzactiilor suspecte si legaturilor cu politicieni influenti. Ajuns acum in situatia de a cere singur falimentul Tofan Grup International, unul dintre primele grupuri industriale din Romania, Gelu Tofan are in spate un trecut controversat. Asupra afacerilor omului care a dat si numele holdingului au planat, de-a lungul timpului, suspiciuni de natura penala, scrie EvZ.
Neregulile de la Drumuri s-au prescris. Toata lumea scapa. Peste 15% dintre contractele Companiei de Drumuri cu nereguli grave potrivit Autoritatii pentru Reglementarea Achizitiilor Publice. Cea mai frecventa: oficialii au uitat sa faca si licitatie. Pentru jumatate dintre acestea s-au dat amenzi modice. Pentru restul nu s-a dat nimic - problemele s-au prescris. Opt din 48 de contracte incheiate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale