Stadiul lucrărilor la Pasajul Basarab este la jumătate. Estimarea îi aparţine primarului Sorin Oprescu, aflat miercuri, 19 august, într-o inspecţie pe şantier. De la ultima sa vizită au fost făcute între altele eşafodajele pentru podul în arc şi s-au turnat nouă mii de metri cubi de beton.
Stadiul lucrărilor la Pasajul Basarab este la jumătate. Estimarea îi aparţine primarului Sorin Oprescu, aflat miercuri, 19 august, într-o inspecţie pe şantier.
De la ultima sa vizită au fost făcute între altele eşafodajele pentru podul în arc şi s-au turnat nouă mii de metri cubi de beton.
"Probleme la şantierul Pasajului Basarab nu sunt, stadiul lucrărilor fiind de 45-47%, în ultima perioadă fiind turnaţi aproximativ nouă mii de metri cubi de beton şi fiind realizate eşafodajele pentru podul în arc precum şi două demolări", spune Sorin Oprescu.
Pasarela pietonală de deasupra căii ferate de la Gara de Nord urmează să fie desfiinţată în aproximativ două săptămâni. Obiectivul era considerat monument istoric, dar a fost declasat. Experţii Ministerului Transporturilor şi ai companiei CFR trebuie să stabilească însă modul în care va fi realizată efectiv închiderea liniilor de cale ferată şi întreruperea liniillor de înaltă tensiune, pentru ca pasarela să poată fi demolată.
Guvernul a decis în luna februarie, printr-o Ordonanţă de Urgenţă, că pasajul suprateran de la Basarab este o lucrare de utilitate publică. Măsura a permis declanşarea procedurilor de expropriere, blocate la acel moment.
Circulaţia rutieră pe Podul Grozăveşti şi pe Splaiul Independenţei, pe sensul de mers către Şoseaua Cotroceni a fost închisă pe data de 20 iulie, pe o perioadă de aproximativ două luni.
Pasajul Basarab ar urma să aibă o lungime de aproape doi kilomteri, o lăţime maximă de 44,5 metri în zona staţiei de deasupra gării Basarab şi o lăţime de 25,5 metri pe restul pa