Reducerea stocurilor in urma campaniilor de discounturi din prima jumatate a anului va duce la implementarea in showroomurile auto a unor strategii de marketing "imprumutate" de la hipermarketuri, potrivit jucatorilor din piata auto.
"De acum incolo vom avea "preturi bune" la masini pe loturi, exact ca in cazul retailerilor de alimente. Este clar ca discounturi cum au fost in luna iunie nu vor mai fi. Pana in mai, spre exemplu, majoritatea dealerilor acordau in continuare discounturi foarte mari, dar acum nu", a subliniat Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto.
La nivelul ofertelor viitoare fiecare marca va avea propria strategie de discounturi, in opinia lui Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia. "La Dacia este putin probabil sa vedem in derulare campanii de tip "hipermarket, dar la nivelul intregii piete se vor aplica si astfel de solutii pentru repornirea mecanismului bani-marfa", a subliniat Stroe.
Loturi de masini precum baxurile de bere
In ultimele luni, acest tip de strategie s-a observat in cazul marcii Hyundai. Un lot de aproximativ 50 de modele Santa Fe a fost comercializat cu un pret de aproximativ 15.000 de euro fara TVA, potrivit oficialilor importatorului, in conditiile in care acelasi model este acum disponibil cu un pret de 17.700 de euro.
Scaderea pietei auto de aproape 60% in prima jumatate a acestui an a determinat campanii de discounturi de pana la 50% la masinile aflate pe stoc. Spre exemplu, un Mercedes-Benz E-Klasse cu 0 km putea fi achizitionat in prima jumatate a anului cu 26.000 de euro, fata de pretul de lista de 46.000 de euro, iar un Audi A8 de 65.000 de euro putea fi cumparat cu 40.000. "Vremea preturilor mari nu va mai reveni niciodata pe piata auto. Prin micsorarea discounturilor si reducerea stocurilor se aplica acum o actiune defensiva, pentru cresterea profitabilitat