De la începutul acestui an, patru accidente feroviare au avut loc la trecerile peste calea ferată din judeţul Iaşi
Cu toate că 19 persoane au decedat, autorităţile susţin că introducerea barierelor în aceste zone nu ar reprezenta o soluţie.
În primele opt luni ale acestui an, 19 persoane, printre care şi doi copii, au murit la trecerile peste calea ferată din judeţ. Ultima tragedie care a îngrozit o ţară întreagă şi a făcut înconjurul lumii s-a petrecut în comuna Scânteia. Petrişor Apostu, şoferul unui microbuz care făcea curse regulate pe traseul Iaşi-Scânteia, a încercat să treacă peste calea ferată şi a fost lovit în plin de acceleratul Braşov-Iaşi. În urma catastrofei feroviare, 14 persoane aflate în maxi-taxi, inclusiv şoferul, au decedat, iar alte două sunt în stare gravă la spital.
În acceleratul Iaşi-Timişoara a intrat pe 21 februarie o basculantă. Şoferul a decedat, iar alte trei persoane din tren au avut nevoie de îngrijiri medicale. Pe 24 aprilie, o altă persoană a decedat în urma unui accident produs la trecerea peste calea ferată de la Leţcani. Atunci, şoferul unui Opel Vectra a depăşit o coloană de maşini oprită la trecere şi a intrat în trenul personal Dorohoi-Iaşi. Conducătorul auto a decedat pe loc, iar trei adulţi şi doi copii au ajuns la spital. Seria neagră a tragediilor feroviare a continuat pe 10 iulie. La trecerea peste calea ferată din comuna Cristeşti au murit trei persoane.
Oamenii le cer autorităţilor să se implice
Îngroziţi şi neputincioşi în faţa acestor accidente, oamenii din zonele unde s-au petrecut acestea caută cu disperare o soluţie. De exemplu, martorii catastrofei feroviare de la Scânteia susţin că poate aceasta ar fi avut mai puţine şanse să se producă dacă în zonă era instalată o barieră.
„Dacă este soare nici măcar nu se vede că este aprins becul ăla la indicator, iar despre sunetul de averti