Un lanţ de supermarketuri din Franţa a aranjat ca o parte din angajaţii săi să se dea drept clienţi în timpul unei la vizite a unor miniştrii la unul din magazinele sale, informează Reuters. Iniţiativa companiei a fost descoperită de presă, iar miniştrii în cauză au devenit ţinta acuzaţiilor.
Jurnaliştii care i-au însoţit pe ministrul francez al Educaţiei, Luc Chantel şi pe cel al Comerţului, Herve Novelli, într-o vizită la un supermarket au acuzat cele două instituţii că au folosit clienţi falşi. În timpul vizitei, un grup de femei a pătruns în interiorul magazinului, aproape gol până în acel moment, şi au început să laude, în faţa camerelor de filmat, iniţiativa guvernului de a susţine îngheţarea preţurilor la articolele de papetărie, cu puţin timp înaintea începerii noului an şcolar.
"Conducerea companiei Intermarche a decis din propria iniţiativă să invite un număr de angajaţi la vizita miniştrilor", se arată în comunicatul lanţului de supermarketuri, în care se adaugă că oficialii nu au ştiau de această acţiune.
Luc Chantel, care ocupă şi poziţia de purtător de cuvânt al Guvernului, pe lângă portofoliul Educaţiei, a negat orice implicare în acestă operaţiune, pe care a condamnat-o. "Sunt şocat deoarece este împotriva principiilor mele", a spus Chantel.
Una dintre femeile din magazin era o consilieră a partidului aflat la guvernare UMP, care locuieşte într-un oraş aflat la 50 de km distanţă de supermarket. Ea a spus că era acolo din întâmplare.
Publicaţia Liberation scrie că acţiunile ministerelor din Franţa de a promova un eveniment nu sunt ceva nou. În 1990 ministrul francez Turismului a fost nevoit să-şi dea demisia după ce s-a aflat că a participat la o sesiune publică de întrebări, unde toţi invitaţii erau suporteri plătiţi. (V.M.)
Un lanţ de supermarketuri din Franţa a aranjat ca o