Vânzările de autovehicule noi pe piaţa românească au scăzut cu 60,77% în iulie, ajungând la numai 13.466 de unităţi, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, când au fost comericializate 34.230 de autoturisme şi vehicule comerciale, reiese din statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Dacă pe segmentul autoturismelor scăderea a fost de 58,6% în iulie, ajungându-se la 12.211 unităţi faţă de acceaşi lună a anului trecut, pe segmen
Vânzările de autovehicule noi pe piaţa românească au scăzut cu 60,77% în iulie, ajungând la numai 13.466 de unităţi, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, când au fost comericializate 34.230 de autoturisme şi vehicule comerciale, reiese din statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Dacă pe segmentul autoturismelor scăderea a fost de 58,6% în iulie, ajungându-se la 12.211 unităţi faţă de acceaşi lună a anului trecut, pe segmentul vehiculelor comerciale s-a înregistrat o scădere de 74%, la 1.255 unităţi.
Cumulat, scăderea înregistrată în primele şapte luni ale anului a fost de 56,1% la nivelul întregii pieţe, ajungându-se la un volum de 92.526 de unităţi faţă de aceeaşi perioadă din 2008. Scăderea segmentului de autoturisme a fost de 52,5% pentru acelaşi interval (82.821 maşini), în timp ce vehiculele comerciale au înregistrat un declin de 73,25% (la 9.705 unităţi).
Criza economică, băncile şi maşinile vechi sunt principalii vinovaţi
Potrivit preşedintelui APIA, Ernest Popovici, scăderea pieţei auto în ansamblul său şi în special pe segmentul automobilelor este cauzată de contextul economic actual, de dobânzile practicate de bănci la acordarea creditelor, de importurile de maşini vechi, dar şi programului „Rabla”, care nu şi-a atins obiectivele propuse.
„Etapa a doua a programului de reînnoire a parcului auto a început î