IKEA Romania, cel mai mare retailer de mobila de pe piata locala, estimeaza pentru anul financiar septembrie 2008-august 2009 vanzari in crestere cu 11-12% in lei raportat la exercitiul financiar anterior si spune ca se asteapta ca septembrie sa fie o luna "plina", insa prognozele companiei se opresc la aceasta data.
"Septembrie este una dintre cele mai bune luni, care genereaza de regula 11-12% din vanzarile intregului an, deoarece este luna in care ne lansam catalogul. In 2009, septembrie va fi "plina", iar din octombrie - noiembrie, o sa mai vedem", spune Cornel Oprisan, retail manager al IKEA Romania.
Retailerul a realizat in perioada septembrie 2007 - august 2008 vanzari de 99,4 mil. euro, cu 24% peste estimarile initiale.
El spune ca ia in considerare si un scenariu "mai putin atractiv" pentru perioada urmatoare, in care consumul la nivelul economiei va continua sa se reduca.
"Sunt o multime de factori pe care nu-i putem controla", raspunde Oprisan la o intrebare legata de estimarile pentru anul financiar 2009-2010.
Schimbare de buget, din euro in lei
IKEA isi bugetase initial o crestere de 10% in euro pentru acest an financiar care a fost schimbata acum cateva luni din euro in lei. Luna izunie a marcat prima stagnare a vanzarilor IKEA de la intrarea pe piata locala in martie 2007.
"Iulie si august au fost usor in crestere fata de ce se intampla in lunile precedente, insa se mentin in evolutia intregului an", a spus Oprisan.
In legatura cu planurile de extindere el a afirmat ca e "posibil" ca pana la sfarsitul anului sa anunte urmatorul magazin IKEA. In vizorul retailerului sunt orasele mari cu peste 300.000 de locuitori.
"Constructia unui magazin dureaza pana la un an si jumatate. Nu e bine sa deschizi doua magazine deodata", a continuat Oprisan, care nu a dat nicio informatie despre viitoarea zona