Competitorii din retail au inaugurat cel puţin un magazin în iulie. În ciuda crizei şi a profiturilor mai mici, retailerii continuă să deschidă magazine. Şi asta pentru că românii economisesc, dar nu renunţă la alimentele de bază. Previziuni sumbre ale ministrului IMM: CRIZA TRECE LA SFÂRŞITUL LUI 2010 Magazinelor de tip discount le merge bine şi pe timp de criză. Preţurile mici şi promoţiile îi fac pe români să le calce pragul. Reţeaua Plus, parte a concernului Tengelmann, a inaugurat recent trei unităţi, cu o investiţie în valoare de 4,5 milioane de euro.
Plus a deschis câte un magazin la Salonta, la Roman şi la Tulcea, reţeaua din România ajungând astfel la 80 de unităţi. Şi retailerul Selgros Cash&Carry, parte a grupului Rewe, are în plan iaugurarea unei noi unităţi chiar în Capitală.
Un magazin pe lună
Magazinul Selgros este al 18-lea din cadrul reţelei din România şi al patrulea din Bucureşti. El va fi amplasat în cartierul Drumul Taberei. Reprezentanţii companiei spun că investiţia medie pentru deschiderea unui magazin Selgros este cuprinsă între 15 şi 17 milioane de euro.
Şi Carrefour îşi continuă planul de atac pe 2009. Astfel, retailerul francez a deschis, în august, la Turda, al 23-lea supermarket din reţeaua proprie. Spre deosebire de formatul specific de hipermarket, Carrefour Market are o gamă de produse mai mică.
Mai precis, 6.000 de articole faţă de aproximativ 50.000 dintr-un hipermarket obişnuit, dar care răspund nevoilor de bază ale consumatorilor. Real-hypermarket este unul dintre retailerii care au anunţat, încă de la sfârşitul anului trecut, că vor deschide mai puţine unităţi decât au planificat.
Mai citeşte şi:
Vânzările din hipermarketuri, în cădere liberă
Suceava: Pensionarii caută răcoare în magazine
Bucureşti: Produse expirate