Muzicianul Lucian Ban alături de alte şapte nume grele ale scenei de jazz contemporan vor da compozitorului român o nouă faţă. La 20 septembrie, proiectul „Enesco Re-Imagined“ va fi prezentat pe scena Festivalului Enescu, urmând ca la jumătatea lui octombrie să aibă premiera newyorcheză. Stabilit la New York, Lucian Ban, unul dintre cei mai apreciaţi muzicieni ai momentului când vine vorba de jazz, a pus la punct, împreună cu alţi şapte artişti recunoscuţi pentru multe „antecedente“ de succes într-ale muzicii contemporane, proiectul „Enesco Re-Imagined“.
Experiment în premieră
Gândit iniţial ca un workshop în care muzica lui George Enescu avea să fie abordată complet diferit faţă de toate tratamentele precedente, proiectul s-a concretizat, în trei ani, într-o iniţiativă cu miză foarte curajoasă.
Alături de nume ca Raplh Alessi (trompetă), Badal Roy (tablas) sau Gerald Cleever (tobe), Ban propune un experiment în care compoziţii precum suita „Impresii din copilărie“ sau lucrări de cameră vor fi trecute prin filtrele jazzului şi ale muzicii contemporane.
Din ansamblul, care la 20 august, va urca pe scena Festivalului Enescu mai fac parte Mat Maneri, celebru violonist nominalizat la Grammy, Tony Malaby, saxofonist cu greutate, John Herbert, basist cu palmares de zile mari, şi Albrecht Maurer, violonist german. Badal Roy, care se va ocupa de instrumentul numit tabla, are la rândul său o reputaţie greu de concurat, având la activ colaborări cu Miles Davis, Yoko Ono şi Dizzy Gillespie.
Cum reinterpretările lucrărilor lui Enescu în cheie contemporană, cu atât mai mult în alchimie cu jazzul, nu au niciun precedent, „Enesco Re-Imagined“ se anunţă un experiment de neratat pentru melomanii îndreptaţi nu doar spre zona clasică, ci şi spre cea a fuziunilor.
Enescu, „genial“ pentru americani @