» Pentru a intra in vizorul unui astfel de "vanator de capete" trebuie sa aveti rezultate excelente, sa fiti expert in domeniul in care profesati si o prezenta foarte activa pe piata.
Se spune ca o persoana competenta nu-si cauta loc de munca, ci i se ofera, fiind "vanata". Astazi insa, in conditiile actuale ale pietei fortei de munca, acest lucru nu mai este valabil suta la suta.
Specialistii in resurse umane spun ca si potentialii candidati trebuie sa fie mult mai vizibili decat altadata. Notorietatea conteaza foarte mult in atragerea ofertelor de la head-hunteri. De aceea sunt utile aparitii in publicatii de specialitate, la televiziuni sau la conferinte si seminarii de profil. "Promovarea in acest caz se refera nu numai la publicarea rezultatelor din domeniul respectiv, ci si la largirea retelei de contacte, extinderea modalitatilor de comunicare si interactiune cu cat mai multe persoane, inclusiv prin Internet", explica Monica Vrabiescu, managing director la compania de resurse umane Hill International, membru in HR Club.
Activarea contactelor, importanta
si recunoasterea meritelor de catre cei din breasla cantareste greu in ochii "vanatorilor". "Recunoasterea realizarilor de catre colegi este esentiala pentru ca, pe langa alte mijloace de recrutare, head-hunterii folosesc si o retea extinsa de contacte si pot lua in considerare recomandarile acestora", este de parere Simona Ion, director de HR la firma KBC Consumer Finance IFN (parte dintr-un grup international activ in domeniul bancar si al asigurarilor), membru in HR Club.
Daca puneti pasiune in activitate si aveti rezultate remarcabile, este foarte greu sa nu fiti observat de un head-hunter. "Daca desfasurati activitatea cu placere, rezultatele nu vor intarzia sa apara. Cei din jur sau cei cu care intrati in contact vor fi influentati pozitiv si vor incepe sa va apr