Secuiana, unul dintre cei mai importanti producatori de textile de pe piata locala, a inghetat momentan planurile de extindere in Ucraina si Republica Moldova, limitandu-se totodata la deschiderea a doar doua magazine Adam’s, fata de cele opt planificate pentru acest an, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Laszlo Dobra, directorul companiei.
Actualul context economic a redus productia in lohn ca numar de bucati la 60 %, avand in prezent o pondere de doar 25% din cifra de afaceri a Secuiana, spune Laszlo Dobra (foto). Astfel, ponderea cifrei de afaceri realizate din comercializarea brandului Adam’s creste anual, urmand sa atinga 75% in 2009.
Totodata, afacerile afisate dupa primele sase luni ale anului au raportat un declin de 30%, pe fondul crizei financiare si a pierderii unor clienti mari de lohn din cauza preturilor ridicate.
Ca urmare, Secuiana a redus planurile de extindere pe piata locala si a renuntat momentan la planurile de expansiune in Ucraina si Republica Moldova.
“Am avut planificate opt magazine Adam’s in total, dintre care mai deschidem cel mult doua. Nu am bugetat decat infiintarea celor doua magazine care inseamna 40.000 de euro pentru amenajare si 180.000 euro pentru stocul de marfa”, afirma Dobra.
Potrivit acestuia, investitia medie in deschiderea unui magazin Adam’s se ridica la 20.000 de euro pentru amenajare, respectiv 100.000 de euro pentru fondul de marfa. Secuiana are 38 de magazine deschise sub brandul Adam’s si cinci unitati lansate in sistem de franciza.
Printre masurile de optimizare a costurilor luate de companie se mai numara reducerea personalului neproductiv si inchiderea magazinelor nerentabile. De la inceputul acestui an Secuiana a concediat peste 200 de angajati, masura care ar putea fi aplicata in continuare in cazul in care compania nu va avea comenzi de lohn suficiente. Secu