In urma renuntarii la un parteneriat cu producatorul german de material rulant Siemens, Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Calatori, a anuntat ca firma aradeana va prezenta anul viitor un model propriu de tramvai care are ca tinta piata interna, evaluata la 2,5 miliarde de euro.
Atat Siemens, cat si Bombardier si Alstom si-au aratat anterior interesul pentru licitatiile in pregatire pentru tramvaie din municipiile cu peste 300.000 de locuitori si care dispun de infrastructura necesara. "Va fi un tramvai cu podea joasa, foarte modern. La acest proiect vom lucra cu un alt producator mondial de vagoane, pe care nu il putem anunta acum, dar vom colabora doar pe segmentele de comanda si tractiune", a spus Valer Blidar pentru Mediafax.
Reprezentantii Siemens nu au comentat pana la inchiderea editiei motivele care au dus la esecul parteneriatului cu Astra.
Specialistii din industria de material rulant apreciaza insa ca dezvoltarea unui prototip de tramvai aproape de la zero nu poate fi realizata intr-un termen atat de scurt si nu va ajunge la standardele producatorilor mondiali. Cel mai probabil principalele sisteme vor fi realizate de producatori internationali,in timp ce partea de caroserie si asamblare ar putea fi realizata la Arad.
Pana in prezent singurul producator care a livrat tramvaie in Romania este Siemens. Municipalitatea Oradea a fost clientul celor 10 garnituri, valoarea contractului fiind de 27 de milioane de euro. Potentialul pietei locale, unde ruleaza tramvaie cu o medie de varsta de peste 30 de ani, a fost evaluat pe termen scurt de Alstom, Bombardier si Siemens la aproape 500 de tramvaie, din care cea mai mare parte este atribuita Capitalei, unde aproape toata infrastructura specifica a fost refacuta. Timisoara Arad si Iasi cumuleaza cererea pentru 200 de garnituri.
Astra Arad a colaborat pana in 2003 cu Alstom pentru