Judetul Cluj va avea pana la sfarsitul anului viitor trei centuri ocolitoare, care totalizeaza 72 de kilometri. Costurile de realizare a acestora se ridica la aproximativ 521 mil. euro.
Cea mai mare parte a banilor, respectiv 420 de milioane de euro, vor intra in primii 42 de kilometri din autostrada Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilau, care vor fi dati in folosinta pana la finele lunii noiembrie a acestui an, potrivit oficialilor constructorului american al autostrazii. Reprezentantii Bechtel spun ca acest tronson urmeaza sa fie utilizat ca varianta de ocolire a Cluj-Napoca prin partea de vest.
Inca aproape 100 mil. euro merg in construirea centurii de est a Clujului, Valcele-Apahida, in timp ce 2 mil. euro va costa varianta de ocolire a orasului Gherla, aflat la 30 km de Cluj-Napoca.
Recent lucrarile la tronsonul de 42 km al autostrazii au fost finalizate pe varianta de ocolire a orasului Gherla, pe 25 de kilometri, iar centura de ocolire Valcele-Apahida ar putea fi utilizata incepand cu acest an, stadiul actual de realizare a variantei ocolitoare Cluj-Est fiind de 45%.
10 mil. euro pe km la autostrada
Pentru proiectul autostrazii Transilvania, demarat in anul 2004, costurile totale pentru realizarea celor 42 de km de autostrada vor ajunge la 420 mil. euro, circa 10 mil. euro pe km. „Relocarea utilitatilor este in mare masura rezolvata, mai exista probleme in preajma nodurilor rutiere de la Turda si Gilau, 7 utilitati in apropierea nodului rutier Gilau si alte doua langa nodul rutier Turda, insa avem certitudinea ca pana la finele acestei luni se va gasi o solutie", a declarat pentru ZF Transilvania Bogdan Sgarcitu, director de comunicare al Bechtel.
Pana in momentul de fata aproximativ 80% din lucrarile pe tronsonul Turda-Gilau au fost finalizate, dupa ce a fost construit si viaductul de un kilometru, cel mai lung de pe ace