Chiar dacă vitrinele sunt pline de afişe care anunţă reduceri semnificative, numărul magazinelor care vând produsele la un preţ egal sau inferior costului de achiziţie este extrem de mic. Potrivit reprezentanţilor Primăriei Craiova, doar trei dintre aceştia au anunţat că urmează să facă soldări.
De la 1 august, de când a demarat oficial sezonul de soldări/lichidări de stoc, când comercianţii îşi pot vinde produsele la un preţ egal sau inferior costului de achiziţie, în mai toate magazinele sunt anunţate doar oferte promoţionale. Altfel spus, oricât de tentante ar părea ofertele din vitrină, puţini comercianţi au optat pentru soldare şi, implicit, diminuarea preţului la un nivel care implică lipsa profitului (în timpul vânzărilor promoţionale, legea interzice comercializarea în pierdere). „Până în prezent, trei firme ne-au notificat în acest sens. Acestea urmează să soldeze aproximativ 500 de sortimente de produse greu vandabile (produse textile şi încălţăminte)“, a declarat purtătoarea de cuvânt a Primăriei Craiova, Carmen Licu. Aceasta a explicat că, potrivit legislaţiei în vigoare, comercianţii pot vinde produsele la un preţ egal sau inferior costului de achiziţie în perioada soldărilor după ce, în prealabil, au notificat primăriile că intenţionează să practice acest tip de vânzare, definit ca „vânzare însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea de soldare/soldări/solduri“. Produsele care pot fi vândute prin soldare sunt articolele de îmbrăcăminte, de blănărie-pielărie, confecţiile, tricotajele (inclusiv lenjeria), ţesăturile, marochinăria, încălţămintea şi articolele sezoniere de sport-turism, precum şi alte produse care fac parte din categoria celor sezoniere.
Atenţie la modul de afişare a preţurilor!
În ceea ce priveşte vânzările promoţionale, mult anunţate în această perioadă, potrivit Legii nr. 650/2002