Aceştia au primit anul acesta zeci de sancţiuni pentru că nu au respectat regulile de trecere peste calea ferată
Autorităţile spun că, din punctul lor de vedere, au făcut tot ce era omeneşte posibil pentru a preîntâmpina catastrofele feroviare.
Potrivit oficialilor, instalarea de bariere la toate trecerile peste calea ferată din judeţ nu este cea mai eficientă soluţie. „STAS 1244/1996 stabileşte categoriile de treceri la nivel cu calea ferată în funcţie de principalele caracteristici ale traficului feroviar şi rutier. Se preferă indicatoarele rutiere mai simple. În cazul barierelor ,întreţinerea lor este dificilă şi se pot bloca din cauza condiţiilor meteo nefavorabile“, susţine Vasile Cozubaş, şeful Diviziei Trafic din cadrul CFR Iaşi.
În plus, mai spune acesta, şoferii încăpăţânaţi le pot depăşi cu uşurinţă: „Dacă un şofer doreşte neapărat să treacă, poate foarte bine să ocolească bariera“. Poliţiştii de la Rutieră consideră că toate trecerile peste calea ferată pot fi periculoase dacă şoferii sunt neatenţi. „Am demarat anul acesta o serie de acţiuni şi am ridicat 32 de permise pentru nerespectarea semnalizării sau a semnalelor de trecere la nivel cu calea ferată“, a precizat subcomisarul Ioan Manole, din cadrul Poliţiei Rutiere.
Acţiuni frecvente de prevenire a accidentelor
Reprezentanţii Poliţiei Transporturi susţin şi ei că au luat măsuri în colaborare cu Autoritatea Rutieră Română (ARR) şi Poliţia Rutieră pentru a reduce numărul accidentelor.
„De trei ori lunar am făcut acţiuni de prevenire a accidentelor feroviare şi s-au dat nenumărate sancţiuni. Am solicitat şi celor de la CFR să taie vegetaţia de la trecerile la nivel cu calea ferată unde nu este vizibilitate şi ei s-au conformat“, a declarat şi comisarul şef Gheorghe Başa, şeful Regionalei Poliţiei Transporturi Iaşi.
Cu toate că autorităţile dau asigurări că au lua