Anul trecut, Realitatea Media, firma care operează licenţele televiziunilor şi posturilor de radio ale omului de afaceri, a avut pierderi cu 154% mai mari decât în 2007. Criza, care a lovit piaţa publicităţii în ultima parte a anului trecut, şi-a pus amprenta pe profiturile posturilor TV comerciale, potrivit bilanţurilor de la Ministerul Finanţelor. Dacă până în 2007 veniturile televiziunilor creşteau mai ceva ca „voinicul din poveste“, anul trecut a venit şi vremea când acestea s-au lovit cu capul de pragul de sus.
Deşi companiile erau obişnuite cu creşteri tot mai mari de la un an la altul, 2008 a fost primul în care au înregistrat un regres. Evident, pierderile televiziunilor pot fi traduse şi în investiţii, însă nu trebuie ignorat faptul că, în ultima parte a anului trecut, criza economică a început să afecteze şi companiile din
România.
Pro TV şi-a redus costurile de anul trecut
Declinul economic s-a simţit mai întâi în industria de publicitate pentru că marile companii, mai ales cele de peste ocean, au „tăiat“, în primul rând, din bugetele alocate promovării. Cea mai mare cifră de afaceri o are, de departe, Pro TV SA, care deţine posturile Pro TV, Pro Cinema, Acasă TV, MTV, Sport.ro şi Pro TV Internaţional.
Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 186 de milioane de euro (calculată la cursul de 3,68 lei pentru un euro), în creştere cu 18,1% faţă de 2007. Cu toate acestea, profitul raportat a fost cu 32,7% mai mic decât cel din 2007, ajungând la 29,8 milioane de euro.
Pro TV SA este o adevărată „fabrică de bani“, cu atât mai mult cu cât Central European Media Enterprises (CME), compania-mamă a Pro TV, este listată la bursa din New York şi din Praga. Grupul trebuie să aibă o eficienţă şi o profitabilitate maxime, mai ales că fiecare mişcare şi investiţie este urmărită la bursă. @