Vânzările de automobile noi din România au scăzut cu 4% în iulie faţă de luna anterioară şi cu 52,5% în primele şapte luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 82.821 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România. În iulie au fost livrate 12.211 maşini noi, iar în perioada ianuarie - iulie a anului trecut vânzările au totalizat 174.414 unităţi. Piaţa auto românească totală, incluzând automobilele, vehiculele comerciale şi autobuzele, a scăzut cu 3,6% în iulie, faţă de iunie, la 13.466 de unităţi.
În intervalul ianuarie - iulie, livrările totale au însumat 92.526 de autovehicule, în scădere cu 56,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost vândute 210.705 unităţi.
În ceea ce priveşte producţia de autovehicule (autoturisme, autovehicule uşoare şi autobuze) din România, aceasta a crescut cu 26,5% în iulie, comparativ cu luna iunie, la 36.083 de unităţi, iar avansul a fost de 9,3% în primele şapte luni, faţă de acelaşi interval din 2008, de la 161.193 la 176.208 unităţi.
Dacia rămâne liderul pieţei auto, în funcţie de numărul de unităţi vândute, cu 26.080 de automobile în primele şapte luni, în scădere cu 52,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, şi o cotă de piaţă de 31,5%. Pe a doua poziţie a clasamentului se află Hyundai, cu 7.149 de maşini livrate în perioada ianuarie - iulie, în scădere cu 4,6%, nivel corespunzător unei cote de piaţă de 8,6%, în timp ce Renault ocupă locul al treilea, cu 5.866 de unităţi, în coborâre cu 54,9% şi o cotă de piaţă de 7,1%, iar pe poziţia imediat următoare se află Volkswagen, cu 5.771 de unităţi (-52,7%), echivalentul unei cote de piaţă de 7%. Vânzările de automobile noi din România au scăzut cu 4% în iulie faţă de luna anterioară şi cu 52,5% în primele şapte luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 82.821 de unităţi,