Grupul american Starbucks, operatorul celei mai mari reţele de cafenele din întreaga lume, a anunţat că va reduce preţurile la o parte dintre băuturi. În acelaşi timp însă, unii clienţi vor avea surpriza să observe că unele produse au preţuri mai mari. Potrivit oficialilor companiei, aceste măsuri fac parte din planul de ajustare a preţurilor în raport cu cererea şi cu costurile aferente, în funcţie de piaţă. Astfel, creşterile de preţuri vor fi operate pentru produse
Grupul american Starbucks, operatorul celei mai mari reţele de cafenele din întreaga lume, a anunţat că va reduce preţurile la o parte dintre băuturi. În acelaşi timp însă, unii clienţi vor avea surpriza să observe că unele produse au preţuri mai mari.
Potrivit oficialilor companiei, aceste măsuri fac parte din planul de ajustare a preţurilor în raport cu cererea şi cu costurile aferente, în funcţie de piaţă.
Astfel, creşterile de preţuri vor fi operate pentru produse ca frappuccino sau espresso cu diverse arome. Majorarea va fi, în medie, de 10 - 15%, însă pe unele pieţe va ajunge la 30%.
În acelaşti timp, preţurile la Cafe Latte sau cappuccino vor scădea în medie cu 5 - 15%.Potrivit lui Valerie O'Neill, purtătorul de cuvânt al Starbucks, pe lângă aceste două produse, şi altele foarte populare vor avea preţuri mai mici.
Aceasta va fi prima reducere de preţuri pe care o operează compania americană, de la lansarea în 1971 şi până în prezent.
7 cafenele în România
Starbucks operează peste 16.000 de cafenele în 49 de ţări.
În prezent, compania operează şapte cafenele pe piaţa din România, dintre care cinci în Bucureşti (Plaza Romania, Bucureşti Mall, Baneasa Shopping City, Liberty Center, America House Center), o cafenea în Cluj-Napoca (Iulius Mall) şi una în Timişoara (Iulius Mall).
Starbucks a pătruns pe piaţa din România pe 17 aprilie 2007, prin inaugu