Veniturile UPC in Romania au scazut cu 19% in prima jumatate a acestui an fata de aceeasi perioada din 2008, pana la 61 milioane euro, conform datelor UPC Holding, care subliniaza "concurenta intensa, in special, in Romania", care a dus la scaderea veniturilor. Severina Pascu, directorul financiar al operatorului, sustine ca rezultatele au fost influentate de evolutia defavorabila a cursului valutar si de reducerea in medie cu 30% a tarifelor la serviciile de cablu TV analog in anul anterior.
“Veniturile UPC Romania in semestrul 1 2009 sunt influentate de cursul valutar care in 2009 a fost defavorabil, moneda nationala devalorizandu-se cu 15% fata de aceeasi perioada a anului anterior. In plus, la inceputul T2 2008, UPC a redus tarifele pentru serviciile de cablu TV analog in medie cu 30%, ceea ce s-a tradus intr-o scadere fireasca a veniturilor din serviciile TV in T1 2009 fata de perioada similara din 2008. Aceasta scadere a fost partial compensata de cresteri semnificative pe segmentele de TV Digital, internet si telefonie odata cu cresterea bazei de clienti cu 240% pe digital, 15% pe internet si, respectiv, de 18% pe telefonie la sfarsitul lui iunie 2009 comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior", a precizat Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania.
In Europa Centrala si de Est, UPC intampina concurenta intensa in special in Romania
UPC Holding semnaleaza in raportul asupra rezultatelor financiare ale filialelor sale, concurenta intensiva, in special pe piata din Romania.
"Desi competitia este un factor intalnit pe toate pietele noastre din Europa Centrala si de Est, in Romania ne confruntam in mod special cu o concurenta intensa. In Romania, competitia a dus atat la o scadere a veniturilor din serviciile video si a veniturilor totale cat si a venitului mediu pe utilizator (ARPU) atat in primele trei l