Chiar dacă mulţi întreprinzători sunt speriaţi de ideea de a investi în această perioadă, analiştii spun că nu-i moment mai potrivit de a începe o afacere proprie de succes decât criza economică.
Cheia succesului în orice afacere o constituie identificarea nevoilor pieţei şi venirea în întâmpinarea lor. Indiferent că realizaţi un produs sau oferiţi un serviciu, aveţi nevoie de ceva care vă diferenţiază de concurenţă. Totuşi, în perioadă de criză este nevoie de mai mult decât atât pentru a avea succes. „Riscul ridicat al eşecului pe timp de criză impune menţinerea costurilor iniţiale la un nivel cât mai scăzut posibil. Afacerile care se lansează şi supravieţuiesc pe timp de criză sunt însă cele mai în măsură să profite de creşterea economică“, notează specialiştii de la entrepreneur.com. Aceştia precizează că menţinerea costurilor cât mai scăzute se face prin păstrarea slujbei iniţiale, care asigură un venit constant, şi prin economisirea banilor de închiriere a unui imobil (sfatul specialiştilor este de a folosi, dacă este posibil, locuinţa/garajul ca spaţiu de birou) şi de salarii (încercaţi să vă implicaţi cât mai mult posibil în afacere). În plus, încercaţi să contractaţi clienţi mari, care, chiar dacă le faceţi un discount avantajos, vă menţin activitatea, vă ajută să aveţi rulaj şi, în timp, vă susţin să vă ridicaţi, mai ales că vă pot recomanda oricând.
Avantajele demarării afacerii pe timp de criză
De altfel, chiar dacă vă hotărâţi să faceţi investiţii, pe perioadă de criză totul este, în general, mai ieftin. În acest sens, cel mai bine este să aveţi în vedere licitaţiile, de unde puteţi procura cele necesare la preţ redus. De asemenea, pentru că multe alte afaceri se închid, puteţi cumpăra la un preţ convenabil echipamente care vă pot fi de ajutor. Aveţi în vedere inclusiv cumpărarea unei afaceri gata lansate, mai ales