Sedanul echipat cu versiunea de 160 de cai-putere a performantului motor 1.8 TFSI reprezintă compromisul ideal între preţ şi prestaţii dinamice. Sursa: AudiSursa: AudiSursa: AudiSursa: Audi
1 /.
Indiferent dacă vorbim despre achiziţionarea unei maşini mai ieftine sau a uneia mai scumpe, principalul scop al demersului trebuie să rămână acelaşi: identificarea celei mai bune oferte. Aceasta este desemnată de raportul dintre preţul care urmează a fi plătit şi dotările prestaţiile ce vor fi obţinute la schimb.
Întrucât am testat zilele trecute un Audi A4 echipat cu varianta de 160 de cai-putere a deliciosului motor 1.8 TFSI, suntem tentaţi să afirmăm că am descoperit versiunea-chilipir ascunsă în oferta impunătorului sedan german.
Pentru cei care nu sunt neapărat chitiţi să-şi cumpere o maşină propulsată de un motor turbodiesel - şi statisticile indică faptul că numărul românilor doritori să alimenteze de la pompa cu motorină scade continuu -, cel mai firav „benzinar” din gama A4 poate fi perfect satisfăcător.
3.2 nu e pentru noi
De altfel, nici nu există o paletă prea largă de propulsoare - altele decât cele TDI. Alături de 1.8 TFSI mai stau doar un 2.0 TFSI şi un 3.2 FSI (ambele disponibile şi cu sistemul de tracţiune integrală quattro). Cum unitatea V6 goleşte, firesc, rezervorul cu o nonşalanţă înspăimântătoare, fiind doar la limită mai rapidă decât propulsorul turbo de 2.0 litri, singura alternativă logică la motorul „de bază” ar fi chiar ultimul pomenit.
Mojic cu cel mai mic
Atât 1.8 TFSI, cât şi 2.0 TFSI sunt oferite pe două plafoane de putere. Cel mai slab 1.8 dezvoltă 120 de cai-putere şi, din motive care ţin deopotrivă de prestanţă şi performanţă, ar trebui tăiat numaidecât de pe orice listă preliminară. În sprijinul său stă - fals - doar preţul, cu aproximativ 2.700